? ??????????????I Love Girls? ????? ?? ???Rating: 4.3 (9 Ratings)??32 Grabs Today. 7792 Total Grabs. ?????
?Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Burning Skull of Fire? ????? ?? ???Rating: 4.7 (112 Ratings)??32 Grabs Today. 40241 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, September 29, 2009

KONVOI KE SUNGAI KELAH




Ini adalah konvoi pertama yang diadakan oleh kelab plc2, yang mana ketika itu plc2 masih lagi di awal penubuhan dan bilangan ahli baru mencecah 14 orang sahaja.


Pada 23 Oktober 2008 seawal jam 9.00 pagi seramai 14 orang ahli kelab berkumpul di Taman Tasik Taiping. Setelah memastikan segala persiapan diatur rapi semua peserta konvoi bergerak menuju ke destinasi.






Peserta konvoi berkumpul



Jentera Yamaha 135lc






Kami memilih untuk menggunakan lebuhraya Utara Selatan. Melalui pintu masuk Plaza tol Changkat Jering dan keluar melalui Plaza Tol Sungkai.

Destinasi konvoi kali ini adalah Hot Spring, Felda Sungai Klah, Sungkai, Perak. Tempat tersebut merupakan antara destinasi pelancongan Negeri Perak.



Antara kemudahan riadah yang menarik pengunjung ke Sungai Klah



Kami terpegun melihat keindahan taman rimba dimana fenomena alam semulajadi telah mewujudkan mata air panas yang membentuk sebuah kolam air panas dan disebelahnya pula kolam air sejuk. Begitulah kekuasaan Tuhan. Antara pengalaman menarik sewaktu berkunjung ke Hot Spring Sungai Klah dimana kami bersama pengunjung-pengunjung lain mencuba untuk merebus telur dengan merendamkan telur kedasar kolam tersebut dan telur yang kami rendam itu masak serta boleh dimakan.




Merebus telur di kolam air panas

Setelah seharian kami menghabiskan masa mengecapi keindahan alam semulajadi di Sungai Klah, kami pun bersiap-siap untuk pulang ke Taiping.

0 comments: